توانایی صرفه جویی در عملکرد مثبت

توانایی صرفه جویی در عملکرد مثبت

اگر انجام دادن نیز؛ به اندازه دانستن آسان بود، آنگاه کلیساهای کوچک به کلیساهای بزرگ و کلبه نیازمندان به  قصر شاهانه مبدل می گشت.

ویلیام شکسپیر، تاجر ونیز

ما نمی توانیم به سرعت وبه آسانی احساسات خود را دگرگون کنیم و البته نیازی به این کار نیست. همه ما می توانیم احساسات منفی مختلفی را تجربه کنیم: ناامیدی، عصبانیت و ضعف. این ها احساسات ارزشمندی هستند، چون احساسات مفیدی را درباره ما بروز می دهند.

باید احساسات خود را همان گونه هست  بپذیریم، نه اینکه آن ها را نادیده بگیریم. باید از توانایی بی نظیر تفکر استفاده کنیم و با احساسات مان و دلایلی که برای بروز آن ها داشتیم حرف بزنیم. با این احساسات نیز مانند افرادی که زیاد خوشایندتان نیستند رفتار کنید. به جای آزارشان، با آن ها ملایم باشید. بگذارید آن ها نیز حرف بزنند و احساسات حقیقی شما را بیان کنند و بعد با عملکردی مثبت و واقع بینانه، مشکل را برطرف  کنید.

دفعه بعدی که احساس ناامیدی کردید، از خودتان بپرسید برای تغییر روحیه تان، چه کار امید بخشی از خودم برمی آید که انجام دهم و حال دلم را خوب کنم.

اگر به بن بست رسیده اید، موارد زیر را امتحان کنید:

  • بایستید، کمی به بدنتان کش و قوس دهید و در آینه به خودتان لبخند بزنید. سپس به دیگران هم لبخند بزنید، حتی اگر غریبه باشند!
  • پیاده روی کنید یا ورزش دیگری انجام دهید.
  • کاری نیکو کارانه انجام دهید.
  • هر اندازه که وقایع و احساسات ناخوشایندی را تجربه کرده باشیم، باز هم می توانیم با عملکرد 20/80 زندگی خود را آن طور که دوست داریم متحول کنیم. کارهای کوچک و آسان و با ارزشی که خوشحالی فراوانی برای خودمان و اطرافیان به ارمغان می آورد.

نظرات کاربران

  سارا اقبالی
( 1402/08/18 - 10:24 )
من توی تخفیف هاتون ثبت نام کردم و نصبت به قیمت واقعا ارزشش رو داشت.