مجوز، یک سند قابل استناد و قانونی است که هر فرد و یا موسسه ای باید برای شروع کار خود، آن را از مراجع و مقامات قانونی مرتبط به فعالیتش دریافت کند. به طور معمول، مشاوران حقوقی که برای سازمان های دولتی و یا خصوصی کار میکنند به مجوز خاصی نیاز نداشته و میتوانند به سهولت مشغول به کار شوند . این مشاوران به مدیران سازمان ها کمک میکنند تا هنگام اتخاذ هر گونه تصمیم، به مسئولیت های حقوقی، جزایی و احتمالا کیفری که متوجه آنها است نیز اندیشیده و بار حقوقی هر کدام از مشکلات را با درایت و تفکر بر عهده بگیرند. علاوه بر این، مشاور ها باید بتوانند اطلاعات لازم در مورد هر کدام از روند های قانونی و حقوقی را در اختیار مدیران بگذارند.
لازم به ذکر است که یک مشاور حقوقی با دارا بودن شرایط استخدام می تواند در شرکت ها و موسسات نیز فعالیت داشته باشد. همچنین تفاوت هایی بین مشاور حقوقی و وکیل دادگستری وجود دارد که می تواند مورد توجه باشد.
نظرات کاربران
مقالات مرتبط